Yes, the game can be fully played without purchasing any add-ons.
RIDE 5 does not offer a formal upgrade path from one edition to another. Before making your choice, please, check the Special Edition’s store page and select the one that best suits your needs. However, keep in mind that, if you bought the base game and you wanted the contents included in the Special Edition, you can buy the Season Pass.
Add-ons: you can purchase individual add-ons from Epic Games Store in order to expand your experience. Add-ons offer credit boost, additional bikes and tracks: please, read the description displayed in each add-on’s store page to be properly informed about the included contents.
Season Pass: users who want to expand their experience can purchase the Season Pass, instead of buying individual add-ons. Season Pass owners will get, once available, 8 premium DLCs (33 bikes, 6 tracks, Credits Multiplier). All contents included in the Season Pass will be released by February 2024.
All purchases can only be made from the Epic Games Store. Therefore. we exclusively use Epic Games’ platform.