Ruffy and the Riverside
Join Ruffy on an exciting quest to stop the mischievous villain Groll from destroying the World Core and throwing Riverside into chaos. Along the way, you'll travel to fantastic places with helpful friends like Pip the sassy bee, Sir Eddler the adventurous mole, and Silja the wise turtle. Meet a lively cast of characters, each with their own unique stories and dialogues, as the exciting adventure unfolds with unexpected surprises for Ruffy around every corner.
As Ruffy, the Chosen One, you'll harness the magical power of SWAP, and use it to transform the game world. With SWAP you'll change the sun into the moon or ice into lava while overcoming countless puzzles and effortlessly manipulating objects to your will. You can turn a stone into wood to create a boat or swap a wall into rubble to clear your path, and much more as you fight, jump, and ride hay bales throughout the adventure. The unique SWAP ability opens up endless possibilities, making every moment feel magical and full of surprises.
Ruffy just won't stop! When the 3D world ends, he leaps into new 2D levels to collect even more treasures, but watch out - many obstacles must be swapped before you can safely pass through walls. Use your cleverness and the magical SWAP mechanic to transform objects and unlock new paths in your delightful adventure!
Explore the marvelous open world of Riverside, where Ruffy embarks on playful side quests, masters challenges, and collects magic treasures across seven distant regions. Ride hay bales, perform tricks on secret rails, and discover unknown areas as you meet the mysterious Etoi and team up with the Fish Gang to defeat bully sharks. Unleash your creativity by designing your own textures with Pix, transforming the game world into your personal adventure filled with surprises around every corner.
Gather various collectibles, such as butterflies, dreamstones, Etoi creatures, and coins, each contributing to gameplay and customization.