Sands of Aura
A ruinous cataclysm unleashed by a tormented god descended the world of Talamhel into perpetual night. The hourglass of time was shattered and its essence poured across the land, creating an endless sea of sand. Talamhel became a putrid lesion of its former glory and those who called it home are now husks of corruption.
On the eve of your induction into the Order of Remnant Knights, Talamhel is once-again wracked by calamity.
With a trusted (undead) companion in the crow’s nest, you’ll never sail the seas alone.
The corruption that plagues Talamhel has created a horde of man and others: venerable Ferrum and insectoid Hashara. Once-warring nations are now an abominable army.
The foes that guard the answers you seek are determined to see your end. Prepare for unrelenting, unforgiving combat.
With hundreds of weapon components to be reclaimed from the crumbled remains, thousands of unique weapons are to be forged.
Starspire is the sanctuary that you call home, and it remains open to those you deem worthy, such refugees as you find on your travels. Not all are deserving, but each person could make Starspire stronger and safer.
An optional component, each choice is a test of your leadership and judgment, and will alter the story and affect your fate, as well as the fate of others.
The symphony of the sands are brought to life with an evocative, soul-stirring soundtrack composed and produced by the incredible Eduardo Lopez.
Sands of Aura will feature a fully symphonic soundtrack, with a wide selection of instrumentation--from the haunting strings of the antique Viola Da Gamba to the resonant thunders of a professional Bulgarian choir.