Sands of Aura EA FAQ
After 3+ years of development, we’re incredibly excited of what Sands of Aura has become so far. However, there comes a time in development when vital feedback from the community can help us shape the journey to come.
We’ve structured both SoA’s narrative and combat difficulty to work in a harmonious acts/tiers system, making it easy for us to define milestones in development that also can be released publicly for feedback. In doing so, we can move further down our pipeline, while also taking care of incoming feedback from players.
Our current timeline projects a full release in early 2023. As with all projects, this date is tentative, and if things change we guarantee that our players will be made aware of them.
As previously mentioned, we’ll be releasing our updates by story acts, so by the end of EA, our players will be able to experience a finished story, with branching narratives already being rooted in Act 1.
Additionally, there are other mechanics to be added to the SoA experience by full release, and we will have a road map to further detail these mechanics in the near future.
Though we have not yet entered our first release period, SoA is already in a very solid state. Expect to play the first 3 acts of this adventure, with a full map to explore, side quests to complete, dungeons to clear, and a whole sand sea to sail.
Yes, we do intend to increase the price when SoA comes closer to the full package.
As with every dedicated team, we feel the community feedback is vital for us to make the experience as best it can be. From combat mechanics to story choices, we want to hear everything our players have to say--because it’s so incredibly important for SoA’s ever-evolving journey into the game it deserves to be.
Please join our Discord to keep in touch with us and become part of this growing community!