Early Access
Satisfactory has been in development since 2016 and has been played by people for over a year now. We knew from the start that it would be impossible for our team to deliver the best factory building game (in three dimensions) without the help from our ever-growing community. We are deeply involved with our players and listen to every suggestion and feedback we receive. We believe it’s by balancing that with our own vision of the game that we can create the best possible experience.
We have a lot of players that already have sunken several hundreds of hours into Satisfactory. Just building everything and reaching the last Tier takes around 150+ hours. So I would say the short answer is “good”. The foundation is there. The core mechanics are solid and fun (we think). Multiplayer is working and we have a huge world to explore.
Ever since we launched our closed Alpha in late 2018 we’ve been involved with our community. What the game is today is much thanks to them. We use Discord, our own up-vote forum, in-game bug reports, surveys etc. We also have an experimental branch for our most brave and devoted players where they can try our upcoming features before they are stable enough to be put on our main branch.