Early Access is our starting point. This FAQ will help give you an overview of the game right now, as well as the future.
Early Access is a robustly featured base version of the game, including compelling fast-paced FPS combat, player progression and rewards and the unique War Effort. We will build on these foundations both by improving what already exists and by adding depth and breadth to these systems and types of content.
Second Extinction is primarily intended to be played with others. It’s a squad-based co-op shooter and is much harder without friends. While we’re exploring all options and will balance the game throughout Early Access, we strongly encourage you to play as a team.
We want the full version to reflect what our players expect from a dinosaur-killing co-op shooter game! While we have some ideas on what that would look like there are still a lot of unknowns that we will be testing out and getting input on. We’ll be ready for a full version when both us and our community say we are.
Second Extinction currently contains: 6 Heroes, 12 Weapons with 5 tiers of upgrade, 6 missions across 7 regions, including 12 side missions, Horde Mode, Expedition Mode, contracts, cosmetics to unlock, and more!
Good question! A lot of it comes down to your feedback. We want to make sure that Second Extinction offers a fun experience designed for years to come. Our focus is to build on the game with utmost care and a strong focus on quality. We don’t have an end date yet, but will provide regular updates and let you know as soon as we know.
Of course we have some goals that we intend to reach as developers. More content and features as well as a stable, fun long-term experience. Reaching that goal is what we want to use Early Access for.
Your progress will indeed be saved between each update (or Pre-seasons as we call them) throughout the Early Access period.
Yes the price for the final version of Second Extinction will be higher than the price for Early Access.
Our Early Access players are our frontline troops, heading into Boot Camp with us - and when the game launches fully, the experience will be ripe and ready for new raw recruits (who just might need some pointers from our war veterans by then, too).
Your feedback is therefore crucial in this journey, as well as the information you give us regarding any issues you might encounter. If you want to give us input on your thoughts, we have regular chats on Discord with our community, and for bugs or issues, our support team is best equipped to help you find a solution.