Civilization VI : Gathering Storm
Explore a new land, research technology, conquer your enemies, and go head-to-head with history’s most renowned leaders as you attempt to build the greatest civilization the world has ever known.
In Gathering Storm, the second expansion to Civilization VI, the world around you is more alive than ever before.
Chart a path to victory for your people by developing new advanced technologies and engineering projects and negotiating with the global community in the World Congress on critical issues.
The choices you make in the game will influence the world ecosystem and could impact the future of the entire planet.
Natural disasters like floods, storms, and volcanoes can pillage or destroy your Improvements and Districts – but they may also refresh and enrich the lands after they pass.
In addition to these new systems, Civilization VI: Gathering Storm introduces eight new civilizations and nine new leaders. Seven new world wonders can be constructed, as well as a variety of new units, districts, buildings, and improvements.
A new era has been added to the Technology and Civics trees. Combat new environmental effects with speculative ideas such as relocating your population out to seasteads and developing technologies to recapture carbon emissions.
Seven new world wonders, seven natural wonders, 18 new units, 15 new improvements, 9 new buildings, 5 new districts, 2 new city sets, 9 new techs and 10 new civics have been added.
The Espionage system has been enhanced with new options, the Culture and Science Victories have been updated, new Historic Moments have been added, and additional improvements have been made to other existing systems.