Civilization VI – Portugal Pack
The Portugal Pack introduces João III as the leader of Portugal, the Nau unique unit, two unique structures, a new map script, world wonders, and the new Zombies Defense game mode.
Includes the Portugal civilization with João III, the Nau unique unit, and two unique structures, the Navigation School building and the Feitoria.
Civ Unique Ability: Portugal’s unique ability, “Casa Da Índia,” significantly increases the yields of International Trade Routes, but limits those routes to cities on the coast or with a Harbor. This ability also grants Trader units additional range and the ability to embark on water tiles as soon as they’re unlocked.
Leader Unique Ability: Joao’s unique ability is “Porta Do Cerco,” which grants all units increased Sight. It also increases Trade Route capacity whenever Portugal meets a new civ and provides Open Borders with all city-states.
Unique Unit: Portugal’s unique unit, the Nau, is a naval melee unit that replaces the Caravel. It starts with one free Promotion, requires less maintenance than the Caravel, and has two charges to build Feitorias, special shipping ports unique to Portugal.
Portugal’s unique building, the Navigation School, replaces the University building and increases Production toward naval units in each city that builds it. It also increases a city’s Science yields for every two coastal or lake tiles within the city’s borders and grants additional Great Admiral points.
The Feitoria can only be built by a Nau unit on a foreign city’s coastal tile next to a luxury or bonus resource. Sending a Trade Route to a city with a Feitoria provides Portugal with additional Gold and Production.
The Portugal pack also introduces the new Zombies Defense game mode. In this optional game mode, the dead don’t stay dead for long and present an ever-growing threat to the world’s civilizations.