Slime Rancher 2 Slime Rancher 2 Early Access FAQ
Slime Rancher 2 will launch into Early Access with a big world to explore, many different slimes to collect and combine, and an introduction to the game story and the mystery behind Rainbow Island. It’s a substantial graphical leap over the original and all of the content currently available is in a highly polished state. It should serve as a robust introduction to this new world we’re developing and a great jumping off point for the features we’ll be adding further into development.
Slime Rancher 2 will remain in Early Access for at least 18 months, potentially longer. We have a lot of content planned for version 1.0 and beyond and are a no-crunch studio, so we will give development the time it needs to produce the high-quality experience you expect from us.
Multiple free updates will be released before Slime Rancher 2 leaves Early Access. However, there are no definitive dates in place for new updates. This affords our development team maximum time and flexibility to ensure new updates perform as best as possible.
Yes, your save files will carry over throughout Early Access and into Full Release. Our goal is to make all content updates a seamless transition between your save file on a previous version to an updated version.
We strongly encourage you to share with us your feedback and bug reports! To check our “known bugs” list and send in a support request, head to support.slimerancher.com.