Smelogs features a unique gameplay mechanic, and we aim to refine and extend the game further based on players' feedback before the full release.
During Early Access, we'll introduce a unique single-player/co-op mode, game modes supporting more players, and enhance the game world for a more immersive experience.
Smelogs offers fully developed gameplay features that allow players to enjoy a full gameplay loop against AI, participate in online matches, or engage in custom games. We also have a ranked system, leaderboards, and a replay system in place, though the latter needs further improvements. Our focus now is on introducing a single-player/co-op mode and expanding lobbies to support matches of up to 8 players.
Smelogs Playground will stay free-to-play after Early Access, with plans to introduce more purchasable items and additional content in the future.
We're committed to engaging with the community through regular updates to gather feedback, suggestions, and bug reports in our Discord (Opens in new tab). Given the unique approach of Smelogs, player feedback is crucial in delivering an outstanding gaming experience. We welcome feedback from both newcomers and experts in the genre to help shape the game.
Smelogs Playground offers Virtual Currency in the form of Nifty Coins for sale on both the Epic Games Store and its in-game store. Smelogs Playground also offers various bundles that include cosmetic in-game products and occasionally questlines that offer rewards like Nifty Coins.
Using Nifty Coins that are earned or purchased, players can also purchase cosmetic items in the in-game Item Shop, along with purchasing upgrades for each season’s Battle Pass.
When playing Smelogs Playground through the Epic Game Store, all in-app purchases use Epic Games’ payment platform. The in-game store transitions the user to the platform storefront to complete purchases. When playing on other platforms, different payment platforms may be used.
Smelogs Playground does not require players to purchase any content to play. All purchases are optional and provide only cosmetic benefits.