Sons of Valhalla
Sons of Valhalla combines side-scrolling combat with roguelike strategy and base building in a beautiful pixel-art Viking Age world. You play as Thorald Olavson, a warrior hell-bent on tracking down the Jarl who burned down his home, kidnapped his beloved, and fled to distant England.
Branching paths lie before you as a raging storm chases your band from the north. Travel from town to town to seek out merchants, mercenaries, and violence – from epic sieges to skirmishes on open fields.
Double back, skip past, and revisit locations as your plans call for it – in Sons of Valhalla, points of interest on the map aren’t locked to you because you’ve already marched past them! Will you return to an armorer that sold powerful equipment that you couldn’t yet afford? Perhaps the local castle may be beyond your strength when you first arrive, but with clever maneuvering, you can add to your forces and return later? As the storm slowly envelops the land, distant towns may become unreachable – choose your advance wisely.
Resources earned on the battlefield can be used to purchase equipment, upgrade your troops, and even build structures and siege engines to aid in your efforts. Set aside, these same resources can be used at the various merchants to further your capabilities beyond any single engagement. Plan how you use your limited supplies with care, or see a quick end to your invasion.
Recruit a wide array of troops to fight by your side – from basic swordsmen and archers to unique champions such as combat blacksmiths and shieldmaidens, each comes with their own strengths and weaknesses. Success in battle comes from using the right troops for the right situation. Will you utilize the shaman for their healing powers to keep your troops fighting for longer, or is the rapid swinging of the berserker more your speed?
You are not alone in your war of vengeance. As you set England ablaze, Odin himself supports your cause with strength from beyond Midgard to aid you in combat.
Acquire runestones as you engage in battle and sacrifice them to Odin to permanently unlock powerful warriors and equipment for future runs. In Sons of Valhalla, death will have you lose everything and start your invasion anew, but with Odin’s help, each subsequent attempt will see you grow stronger and stronger as you pursue justice.