Space Chef
After the notorious Galactic Burger arrives in your neighbourhood, local kitchens have begun mysteriously…blowing up. And where have all those beloved family recipes disappeared to?
You’re an aspiring chef with only a simple space trailer and the remnants of your grandma's cookbook to your name. Will you rise to the challenge? Rebuild your home, explore the galaxy, cook up cosmic cuisine, and become the greatest Space Chef in the universe!
Space Chef is a 2D open-world action/cooking adventure with a unique art style and all the wackiness you’d expect from a space western.
If you want to make a name for yourself throughout the galaxy, you’re going to need the finest ingredients that the cosmos has to offer!
Once your pantry is full of delectable and surprisingly wriggly ingredients, it’s time to get cooking! After all, Leela from sector Z9 gets very cranky if she doesn’t get her daily bucket of grilled ratoids on time. Don’t ask us what she does with them.
As you explore further and further into space, you’ll find blueprints for even more advanced cooking appliances, instructions for building helper bots, and new recipes that will help you expand your operation. You’re sure to go from a tiny takeaway to a gargantuan gourmet eatery in no time!
Get that stargazy pie out of the oven and that galaxy soup into a thermos, because you’ve got deliveries to make… in 30 minutes or less!