SpellForce: Conquest of Eo
In this turn-based strategy game set in the fantastic world of SpellForce, take up the mantle of your master as the heir to his mysterious wizard’s tower.
Study a multitude of spells to cast over the lands around you, summon fantastical minions and train mighty warriors to roam the world. Fight in fast-paced but tactical turn-based battles.
Win over mighty heroes to go on adventures for you, find useful artefacts and ingredients or bring back riches.
Seek out talented apprentices to expand your domain and workers to gather a wealth of resources for you. Unearth the secrets inherited from your master and follow his quest to tap and unleash the ultimate source of magical power – the Allfire!
Among the other mages, there are those who would oppose your rise to power. You will have to face great armies and even greater ambitions of your rival Mages. Can you survive the struggle for domination?
To expand your domain, you will need to control sources of Allfire, so you can fill your grimoire with new magical spells, craft mighty artefacts, and expand and improve your tower.
Become a Necromancer creating dozens of powerful undead, an Alchemist concocting potions and explosive vials for use in battle or an Artificer crafting glyphs and magical items to furnish your troops with. Bolster your might with over 60 spells and more than 100 different troops from lowly goblins to majestic griffons.
On your path to exploit the sources of magical power on Eo, you will face New Purity fanatics, hostile granite dwarves, and bloodthirsty orcs. Encounter undead, demons, and monsters as you explore forgotten ruins or help a village haunted by ghosts.
You might even need to face the other wizards’ armies of minions and best them in battle so you can march on your competitors’ towers and reduce them to rubble. Or perhaps you might find a way for you to appease them and profit from their knowledge?
SpellForce: Conquest of Eo lets you dive into a rich world, filled to the brim with magic and adventure. Will you succeed or perish in the struggle to become the greatest mage the world has ever seen?