Split Fiction - Friend's Pass
Download Friend's Pass* to play Split Fiction with a friend for free on any platform! Try the early stages of the game in couch co-op or online cross-platform with another owner of the Friends Pass. If a friend owns the full game, you can join them for the entire adventure for free.
Mio and Zoe are contrasting writers who become trapped in their own stories after being hooked up to a machine designed to steal their creative ideas. They’ll have to rely on each other to break free, working together to master a variety of abilities and overcome diverse challenges while jumping between sci-fi and fantasy worlds in this unexpected story of friendship.
This split-screen adventure is tailored for two. Experience co-op gameplay where you’ll have to coordinate your actions and timing as well as work together to overcome challenges. This wild ride comes to you from Hazelight, the co-op thrill-makers that brought you It Takes Two and A Way Out.
Discover new mechanics and abilities in every level, which will alternate between sci-fi and fantasy worlds. Escape a sun that’s going supernova, challenge a monkey to a dance battle, fight an evil kitty, and more. Experience worlds that are entirely different from each other, unexpected new abilities, and a range of gameplay that includes platforming, puzzles, and more. There are surprises waiting for you and your friend in every new level.
Mio and Zoe don’t get along at first, but soon enough they become each other’s only hopes. This journey will throw unexpected twists at them and if they want to make it through, they’ll need to have each other’s backs. They’ll encounter bizarre situations as they traverse stories born from their own wild imaginations. Most importantly – they’ll face it all together.