Starheim
Starheim is a free to play indie spaceship piloting MMO set in a universe based on Norse mythology. Materials from destroying AI ships, other players, and mining asteroids can be used to upgrade your ship, with dozens of models on your journey from small fighter to dreadnought.
This is the main goal of the game, to be a more approachable space game that can be enjoyed by a more casual audience that just have fun blowing things up and collecting loot, while still having an extensive ship progression system that gives more advanced players the ability to play around with different builds and min-max the game to make their ship super overpowered.