Early Access FAQ
We have a great game and you have great ideas--Early Access is a platform that allows us to put those things together so you can help Stranded Deep grow to it's full potential.
We are close to completion with the final features being incorporated and remaining bugs being squished.
All core mechanics for crafting, building and interacting are in place and functional. Players can manage their character's vital system and accumulate resources. Every object and item in the game has a purpose and function. The world is infinitely procedurally-generated and full of different biomes. Areas are not incomplete or locked off. There are many styles of game play players can choose, like challenging yourself to survive for as long as possible in the open world sandbox, exploring every island or building the biggest home. There’s also an end-game scenario to complete and escape if you prefer an ending.
Optimization is an ongoing process We've made many optimizations along the way and have incorporated comprehensive graphics options. We are continually investigating ways to optimize and improve performance for all systems.
The current plan is to release Stranded Deep out of Early Access in the next 12 months.
Due to Stranded Deep's success the project was expanded beyond our initial scope and we decided to add more content and features than planned due to player feature requests. We are very passionate developers and have put our heart and soul into Stranded Deep.
We do our best to make sure updates don’t break your save games. However, if a breaking update is required we will give you plenty of notice.
Yes. The price will remain the same during Early Access. After Early Access has finished, the final price will reflect the additional content added during development.