Strong Fortress
This is a top-down shooter with tower defense elements, set during the great war between insects and humans.You will have to manage your resources meticulously while holding your ground against a relentless onslaught of enemies. Do you have what it takes to step up and be a hero?
While I am a loyal RTS gamer, I feel that the genre’s complexity puts many players off. That's why I've always wanted to create my own grand battlefield in a simplified manner, making it more accessible to potential players and RTS fans. In this stylistic pixel game, players will have access to a variety of buildings that synergize with each other and face an array of twisted insectoids.
The enemies in the game are roughly divided into three categories: flying, land, and burrowing, with bosses being the core challenge of each level. Bosses are not just larger enemies; they have unique quirks and attack patterns, ensuring that players are always thinking on their feet.
This is not a Roguelike, as endless levels only make up a small portion of the game. Rather, the main focus of the game lies with its campaign. With each level you complete, you unlock more buildings, which opens up more possibilities for builds to combat more formidable foes. Read the in-game database to further understand the enemy and develop your battle tactics.