Subnautica
Subnautica is an underwater adventure game set on an alien ocean planet. A massive, open world full of wonder and peril awaits you!
You have crash-landed on an alien ocean world and the only way to go is down. Manage your oxygen supply as you explore kelp forests, plateaus, reefs, and winding cave systems. The water teems with life: Some of it helpful, much of it harmful.
After crash landing in your Life Pod, the clock is ticking to find water, food, and to develop the equipment you need to explore. Collect resources from the ocean around you. Craft diving gear, lights, habitat modules, and submersibles.
Build bases on the sea floor. Choose layouts and components, and manage hull-integrity as depth and pressure increase. Use your base to store resources, park vehicles, and replenish oxygen supplies as you explore the vast ocean.
What happened to this planet? Signs abound that something is not right. What caused you to crash? What is infecting the sea life? Who built the mysterious structures scattered around the ocean? Can you find a way to make it off the planet alive?
The ocean teems with life: Use the ecosystem to help you. Lure and distract a threatening creature with a fresh fish, or simply swim as fast as you can to avoid gnashing jaws of roaming predators.
Build a Pressure Re-Active Waterproof Nanosuit, or PRAWN Suit, and explore extreme depth and heat. Modify the suit with mining drills, torpedo launchers, propulsion cannons, grappling hooks and more.
As the sun goes down, the predators come out. Areas that are safe to explore during the day become treacherous at night, but also reveal a beauty that those who hide from the darkness will never see.
Cave systems wind below the sea bed, from dark, tiny passages to caverns lit by bioluminescent life and burning-hot lava flows. Watch your oxygen levels, and take care to avoid the threats lurking in the darkness.
Subnautica is created by Unknown Worlds, a small studio that traces its roots back to the 2002 Half-Life mod Natural Selection. The team is scattered around the globe, from the United States to the United Kingdom, France, Austria, Australia, and many more.
Intel HD 4600 or equivalent. This includes most GPUs scoring greater than 950 points in the 3DMark Fire Strike benchmark.