SuperMash
SuperMash is a game that makes games! Mash together JRPG, Platformer, Metrovania, Stealth and Action Adventure genres to get a completely unique new game each time, and then challenge your friends to see how they do!
Jume’s game shop is in trouble, and she needs her brother Tomo’s help to save it! Mash iconic genres to create all-new game experiences. Jump through classic Platformer levels with a tactical Stealth character, fight as spaceships in JRPG battles, and more!
Anything is possible with SuperMash’s emergent game system which creates a unique game every time you play. Customize your Mashes with the help of Dev Cards! Think the Mash you made is impossible? Share its MASH Code with a friend and see if they can beat it!
Pick 2 genres (or the same genre) and watch the game create a completely unique game each time! Glitches, goals, and obstacles change up the gameplay to make every jump and shot meaningful. Plus, with 3 difficulty modes, you can choose the challenge!
However you want to play, SuperMash has plenty of options for you to try. The base game includes Platformer, Action Adventure, Shoot ‘Em Up, Metrovania, Stealth, and JRPG, but stay tuned for more genres in the future!
With Dev Cards, you can customize elements of each Mash you make, like enemies, players, mechanics, and environments. Complete Mashes to collect them all!
Win Mashes requested by customers to unlock the mysteries of the PlayType machine and save the game shop from a nefarious threat.
Every Mash generates a unique MASH code. Share it with a friend or streamer and see if they can succeed where you failed—or impress your friends by completing someone else’s “impossible” Mash!
And that’s just the beginning of what SuperMash has to offer! Over time, we will be supporting the game with various content updates and DLC. Keep an eye out for new genres, characters, Dev Cards, and more in the future!
Supermash's promise of a limitless supply of genre mashed games can't mask their shallow, repetitive, and uninteresting gameplay.