TankHead
Embark on a thrilling journey as Whitaker, piloting a drone-controlled tank through the desolate ECA. Battle fierce enemies, scavenge valuable parts, and fight to survive in this fast-paced sci-fi world, as you strive to reach the mysterious Highpoint.
As Whitaker, your goal is to fight to reach Highpoint. To do that, you must traverse the Event Containment Area – an area where humans cannot survive. Whitaker must project his mind into a Needle, a robust drone capable of surviving in the harsh conditions of the ECA, and also of piloting your Tank. Use your Needle and Tank to combat the vehicles and creatures of the ECA to reach Highpoint.
Explore the ECA, a world torn apart by war and a mysterious cataclysmic event that left it uninhabitable by humans. Explore the Deadzone, where humans must “tele-project” their minds into drones in order to survive and pillage the remains of a once great society.
Your vehicle of choice is a Light Tank, capable of moving quickly and delivering devastating damage to your enemies and the reactive world around you. Your tank can be equipped with various weapons, armors, wheels, motors and abilities to customize your gameplay.
Use a variety of weaponry to dismantle your enemies, blow off their parts, and take a clear shot at their exposed weak points to deliver decisive blows. Defeated enemies will leave behind their remaining parts for you to salvage or steal. Take what you need, scrap the rest. Use everything to survive.