TERRACOTTA
Journey into the Qin dynasty and enter the first Chinese emperor’s tomb. As one of his loyal terracotta warriors, tame your Tao, unleash world-shifting abilities, and overcome puzzles and challenges in the afterlife to rescue the cursed spirits of your fellow warriors.
Something stirs in the darkness of the underground mausoleum. A terracotta figurine cracks and a soul stirs within, awakened by the energy of the Tao. You wake, surrounded by eight thousand of your terracotta comrades in arms. A curse has been placed upon the army of the first emperor and it's up to you to lift it and bring peace to one of the greatest wonders of ancient China.
Terracotta is an action-adventure game based on China's seminal Qin dynasty. Though ruling only for fifteen years, the first imperial dynasty laid the foundations of a state that would endure for over two thousand years. Experience the splendor and drama, as China transforms from a patchwork of warring states to a united empire, and witness the creation of the first Great Wall of China and the grand victories that preserved its legacy.
The sole uncursed warrior of the Terracotta Army, you must master the ability to channel the Tao & free your fellow soldiers from the curse.
You are one of 8000 warriors bound to protect the Emperor in his afterlife. They are not your enemies, even if they do not think so.
The Qin dynasty laid the foundations of China that would endure 2000 ears. An awakened terracotta warrior, you can observe it from within.
TERRACOTTA is a project funded by Red.es and the European Regional Development Fund (ERDF) through the Red.es Program to promote the videogame industry. These grants are co-funded by the Spanish ERDF Pluri-Regional Operative Program (POPE) 2014-2020.