FAQ
● When playing the game with Oculus, click on the gear icon on the right of “Launch” and please select Launch in Oculus VR.
● When playing the game with Vive, click on the gear icon on the right of “Launch” and please select Launch in SteamVR.
This is the main campaign and the heart of Tetris Effect. After choosing from one of three difficulties (Beginner, Normal, Expert), players journey through a series of stages, each with their own theme, graphics, music, sound effects, etc. all of which sync to the gameplay.
These are all the other modes in the game – a collection of varying setups and rules designed to evoke different moods the player might be in (or want to be in), as well as varying skill levels.
Effect Modes are divided into four categories based loosely on what “effect” we want the player to come away with, i.e. chill out with “Relax,” concentrate with “Focus,” enjoy the familiarity / nostalgia of “Classic” modes, or try something unique with “Adventurous.”
Where can people buy Tetris Effect?
● The game is currently available on PlayStation Store (PS4/PSVR) and on PC through the Epic Games Store starting July 23rd, 6am PT.
Which mode do I select when playing on Oculus Rift or HTC Vive?
4. What has changed or is new for the PC version, in comparison to the PS4/PSVR release?
● Effect Mode Settings: Chill Marathon and Quick Play of Relax Mode now have a “Line Clear Goal” number that can be adjusted to up to 600 lines, for when you just want to play one Stage for an extended period. Also, Quick Play mode also has a “Constant Speed Level” option, for players who want to set a consistent difficulty and jump right into a game.
● Control Options: Fully customizable setups for gamepads, keyboard & mouse, Oculus Touch and Remote and Vive controllers.
● Texture and Particle Boosts: Enhanced textures and a greater number of particles (depending on your PC setup) make the PC version by far the most visually impressive version of Tetris Effect yet.
● Unlock Tweaks: In response to feedback on the PS4 version, Songs unlock in Journey Mode after you complete each Area.
Where can I find my Digital Deluxe DLC goodies?
● Or locate the Epic Games folder on your PC where you’ll find the “TetrisEffectDLC” folder (no spaces).