The Anomaly Detective
The Anomaly Detective is a first-person detective game woven with psychological thriller elements that will make you question your perception of reality. You are called to the scene as a detective, but this is no ordinary crime scene. Stress, fatigue, or perhaps this hotel itself is clouding your mind.
As you walk down the hallway, you will encounter bizarre anomalies, shape-shifting objects, and disturbing visions. Do not panic.
The Anomaly Detective never serves you the truth on a silver platter; it only provides the evidence. The clues you gather will lead you to one of the 6 different suspects. Depending on how you interpret the data on your board, who you choose is entirely up to you. Trust your observation skills and make your decision.
How Should You Play?: There are nearly 30 anomalies waiting to be discovered in the game. There are different ending dialogues that change based on the choices you make. However, for a complete experience, I recommend finishing the game in one sitting, and to see the other endings, play it again with some time in between.
Future Plans: Right after the release, my priority will be to fix critical bugs (if any are found). Then, I plan to enrich the content pool by adding new anomalies to the game with small patches.