The Big Con
Play as Ali, a curious and sarcastic high schooler who ditches band camp to go on a cross-country road trip. But this isn’t a joyride! Ali is on an all-important mission to save her family video store from the nasty loan sharks trying to shut their shop down. Swindle strangers, pickpocket people, and con commoners across a wacky America of the ‘90s. And – it should go without saying – lie to your mom about all of it. Choose who deserves to be conned and who might need a helping hand. The world is your oyster (and hey, pearls are worth a lot!).
Con people your way! Wear disguises, sneak around, eavesdrop on conversations, and learn how to approach each mark. Maybe you think you can make enough cheddar just by pickpocketing. Or seek out more complex grifts that involve breaking and entering, smooth talking, and more. It’s up to you to outsmart everyone and lockpick everything that stands between you and saving your mom's video store.
Whether you were a ‘90s kid or not, this game is brimming with nostalgia. It offers you the perfect opportunity to relive your own awkward high school years, or if you sadly missed out on the ‘90s, finally experience all of the classic teen movies that feel so old and outdated. Plaid, payphones, VHS tapes, and malls – THE BIG CON has got all of the outrageous fads you remember (and some you want to forget) from the 1990s.