The Dragoness: Command of the Flame
Journey to the war-torn Drairthir Peninsula in this HOMM-inspired strategy RPG. Build your army and engage your enemies in tactical turn-based battles. Cast arcane magic and forge powerful artifacts.
A HOMM-inspired adventure with a roguelite twist. Embark on an epic quest across the Drairthir Peninsula – a land ravaged by warring factions of Dragons. You take on the role of The Commander, a promising Elven warrior recruited by The Dragoness to lead her armies and bring peace to the land.
After the old capital city of Voven Sal was lost in a climactic battle with the covetous Shai-Va, you will need to rebuild and gather your forces at the Dragoness’ new seat of power, Níwenborh.
Journey across the peninsula to recruit powerful beasts, gather precious resources, and prepare for the dangers that lie ahead. Only through keen strategic thinking and tactical prowess will you emerge victorious.
Explore the Drairthir Peninsula, a realm devastated by war between the Regal Dragons and corrupted Shai-Va. March your army through the dense forests of Grassholt, over the frozen peaks of Frosthyll, across the harsh deserts of Watan, and into blighted Zildarya.
Embark on an epic campaign featuring 16 quests each with their own focus and objectives. Secure vital resources, defend strategic points, and battle against increasingly more deadly foes.
Recruit new units from camps built in the capital or encountered during quests. Utilise unit abilities to devise complex synergies and strategies. Merge units of the same type to create even more powerful creatures!
Engage enemy armies in tactical turn-based battles. Strategically manoeuvre your units, break your opponent’s shield and trigger special abilities to turn the tide in your favour.
Cast spells from 6 schools of magic; Necromancy, Stealth, Restoration, Manoeuvres, Field Impact, and Strength. Earn experience during quests to expand your spell book further!
Rebuild the new capital of Níwenborh, seat of the Dragoness. Spend resources to construct and upgrade buildings to improve your units, talents, and skills.
Discover and equip exotic artifacts to enhance the Commander’s abilities. Unlock new artifacts by smelting shards or combining duplicates in the Ancient Forge.
Death is not the end! Pick from a wide range of revival spells that dramatically alter the Commander’s stats and skills. Complete devious challenges to gain rare and valuable resources.