The Eternal Cylinder
Control a herd of strange creatures called Trebhums and explore an unforgettable alien world filled with exotic lifeforms and surreal environments. Discover dozens of mutations and evolve to reach new areas, overcome puzzles and survive a dangerous world.
In The Eternal Cylinder, players control a herd of adorable creatures called Trebhums and must explore a strange alien world filled with exotic lifeforms and surreal environments. All whilst the constant threat of the Cylinder, a gargantuan rolling structure of ancient origin which crushes everything in its path, looms.
Players must explore a bizarre gorgeous world populated with unforgettable vistas and unique landscapes which have something new to discover around every corner.
Develop a nomadic herd of unique alien creatures called Trebhum. Players control one Trebhum from the herd at a time and the rest follow, but you can switch to any individual member of their herd at will. Explore the world to rescue more of your brethren and continuously expand your family.
Although Trebhum are generally frail, they have the unique ability to mutate and unlock new skills by consuming natural edibles which populate the world. Players must explore and experiment with a vast array of fruits, flora and alien creatures to unlock new powers and gameplay options.
Players can unlock more than 50+ unique mutations as they explore the world, each enabling new gameplay options. These include new traversal options such as the ability to fly and swim, but also new offensive moves. Most mutations stack thus creating a truly expansive skill set which is constantly evolving.
Enjoy a rich variety of Trebhum designs, as each mutation combine with one another to create surprising new creatures. This allows your herd to continue to evolve as you explore new areas.
Players can explore 4 unique biomes including alien savannas and infected habitats, each with their own dedicated ecosystems and unique creatures to discover.
Explore the world to discover a vast array of challenging puzzles to solve and overcome.
Everything in the world can be destroyed in real-time by The Eternal Cylinder, so players must continuously evade its destructive path in order to survive whilst marveling at the visual splendor of its godlike power.