A host of graphical improvements bring the beautiful-yet-dangerous world to life.
Earn and collect exciting achievements on Epic Games Store as you progress through the game.
Take full control and ensure personalized gameplay experience by tailoring mouse and keyboard mapping to suit your playstyle.
The PlayStation overlay is available for Windows PC players with an account for PlayStation Network to earn PlayStation Trophies and access Friends lists, settings, and player profile.
Experience The Last of Us Part II’s deep combat in this fan-favorite mode! Survive as long as you can in each run, as you choose your path through a series of randomized encounters. Play as a host of different unlockable characters, each with unique gameplay traits. The variety of challenges features different foes and memorable locations from throughout Part II, all culminating in tense boss battles.
Lost Levels lets you explore early-development versions of three levels not seen in the original.
Enjoy hours of developer commentary to hear insights into Part II’s development as you experience the game.
Live up to your musical potential with Guitar Free Play, which includes unlockable instruments, or take on the Speedrun Mode⁵ and post your best times.
Descriptive Audio⁶ and Speech to Vibrations¹ have also been added to Part II's suite of accessibility features.
The Last of Us Part II Remastered also features unlockable character and weapon skins for players to use for both Ellie and Abby.