The Legend of Khiimori
The Legend of Khiimori is a system-driven game where you explore the untamed land of 13th century Mongolia as a brave courier rider. Breed and train horses with specialized abilities to explore every aspect of this diverse and fascinating landscape.
13th century Mongolia is the home of history’s best horse riders. The land is beautiful and vast, full of wonders and intriguing tales to uncover. Be prepared for harsh climates, steep cliffs, and amazing landscapes. Keep yourself safe from danger by wisely planning your delivery routes across the wide steppes, over snowy peaks or through the scorching desert.
Training horses is essential in charting the expansive Mongolian landscape. Breed horses with specialized traits to overcome the many challenges along your path. Pair the best stock to breed increased capabilities across generations. Train your horse, care for their needs and unleash their full potential to become a true Yam courier rider. Enjoy unparalleled realism in lifelike equine behavior and animation, refined and approved by experts.
Surviving is key! Forage and hunt for supplies and materials to mix food and tonics for your horse. Plan your routes wisely to avoid damaging vulnerable cargo or endangering your trusted steed. Prepare your horse and your equipment to weather harsh environments and conditions. Only then can you survive the untamed Mongolian wilderness.
Start crafting powder pouches and special arrows to survive the dangers of the Mongolian wildlife. Archery is deeply entrenched in Mongolian culture, and it will be yours to master. However, in this game your bow and arrows are tools rather than weapons. Different arrows and powder pouches are used for gathering resources, defending yourself from dangerous wildlife and mindful hunting.
Take on various activities and thrive as a Yam courier rider. You will be tasked with delivering packages and cargo, gathering vital items, and mastering the challenges of the open world. Quests will test your capabilities, requiring the right steed, excellent riding mastery, and thoughtful planning, as well as skillful resource management, useful crafting, and keen archery to survive and succeed.