The Outlast Trials
Red Barrels invites you to experience mind-numbing terror, this time with friends. Whether you go through the trials alone or in teams, if you survive long enough and complete the therapy, Murkoff will happily let you leave… but will you be the same?
Set in the era of the Cold War, human guinea pigs are involuntarily recruited by the good folks at the Murkoff Corporation to test advanced methods of brainwashing and mind control. In a world of distrust, fear, and violence, your morals will be challenged, your endurance tested, and your sanity crushed.
You’re all prisoners of Murkoff trapped inside their facility. You can choose to complete the trials by yourself or you can tackle them in a team of 2, 3, or 4 players.
In pure Outlast fashion, the core gameplay involves avoiding enemies, hiding from them, and trying to run away. Murkoff will provide tools you can use to increase your stealth capabilities, create opportunities to flee, slow down enemies, and more. However, you will have to earn those tools and work hard to improve them.
You’ve been abducted by the Murkoff Corporation to undergo unethical experiments that will modify your psyche and behavior throughout the Trials.
Collect documents and items that will help prove Murkoff’s malpractice against its patients.
The Outlast Trials contain strobing and flashing lights that could cause a small percentage of people to experience seizures when exposed to certain lights, patterns, or images. This game also contains intense violence, gore, graphic sexual content, and strong language. Please enjoy.