Create cats and dogs
The powerful new Create A Pet tool lets you personalize cats and dogs, each with their own unique appearances, distinct behaviors, and — for the first time — expressive outfits! These wonderful, lifelong companions will change your Sims’ lives in new and special ways. Treat animal ailments as a veterinarian and run your own clinic in a beautiful coastal world where there’s so much for your Sims and their pets to discover.
Use the powerful Create A Pet tool to customize your Sims’ perfect cats, dogs, puppies, and kittens. Choose from a variety of breeds, give them distinct personalities, and directly manipulate their features. Easily personalize their coats with unique patterns to create your real-life pets, dream pets, or something more fanciful. For the first time, complete their looks with expressive outfits and accessories.
Experience the companionship and fun that furry friends bring to your Sims’ lives. Cats and dogs have minds of their own and form special relationships with Sims based on their daily interactions. Your Sims care for, train, and play games with their pets who all exhibit distinct and sometimes bizarre animal behaviors.
Build a veterinary clinic, hire a dedicated staff, and further your career as the town’s most promising animal doctor. You’re in control of daily operations, from the services offered to what you charge. Your Sims can diagnose and cure pets with critical surgeries or treat fleas and other afflictions with simple medications.
Discover the coastal shores of Brindleton Bay, a new world where your Sims and their pets can live and enjoy outdoor activities. Play fetch near the harbor docks, take a walk to the lighthouse, or visit a park to set up an obstacle course and meet other pet-loving locals. Be on the lookout for stray pets that your Sims can take in as their own.