With the Natural Living Skill, Sims can meet their needs outdoors without beds or plumbing! The natural world has a lot to offer, and Sims can Forage to uncover what’s hidden. Find everything from crystals to frogs to food! This way of life is perfect for Sims with the new Nature Nomad Aspiration. Sims can even bring the great outdoors inside with new pots for gardening on tables, counters, shelves, and more. The three new traits – Plant Lover, Mystical, and Disruptive – play a role in how Sims relate to their world.
Fairies can develop abilities that let them nurture plants, change the moods of others, and a whole lot more. The new Fairy Stories Aspiration will have you choosing between Harmonious and Discordant Fairy paths! Create Fairy Sims with wondrous wings and make them unique by painting! Plus, add whimsical accessories, glowing tattoos, and more. Non-Fairy Sims can also have magical fun by using Fairy Dust to enchant plants, bring Gnomes to life, and more.
Prolonged negative emotions cause imbalance, and imbalance can lead to Ailments with strange effects. If you want a Cure, you can turn to the new Apothecary Table and hone your Apothecary Skill. There’s a Cure for every one of the 8 Ailments, plus 14 more recipes with other fantastical effects. Sims who enjoy the Apothecary skill can become Naturopaths, a new 10 level career where you can cure Sims at home. They may also take on the Elixir Enthusiast Aspiration.
Innisgreen is a beautifully lush, green world where Sims live in harmony with nature. There are three neighborhoods: a quiet waterfront town called Coast of Adhmor where they’re all about Gnomes, Sprucederry Grove where nature and civilization blend together, and the magical forest of Everdew. From meeting Mother Nature and starting your journey towards fairydom to using the Glaswood Tree statue to summon Spruce Almighty, spectacular adventures are waiting!