An unreal world awaits your Sim, and when you stumble upon the secret portal there are mystical discoveries at every turn. Interact with familiars, cast spells on Sims around you, and concoct potions for friends and enemies.
Study up on classic teachings, learn from sorcerous mentors, and become a Spellcaster by completing a quest. Collect and cast spells to make Sims fight, conjure food, or even turn others into objects. Create drinkable potions to make Sims fall in love, remove unwanted curses, or live forever!
An ethereal familiar — or protector — will help your Sim become the Spellcaster they were destined to be. Summon a dragon, a fairy, or the familiar that best suits your Sim’s personality as a personal guard and give it a creative name.
Get in the spirit of sorcery with outfits that suit your Sim. Over-the-top attire is cauldron-ready, while a subdued ensemble is perfect for casting new spells. Collect wands and brooms to finish the look, then decorate rooms with enchanting objects.