Your Sims are definitely not home anymore. From the Millennium Falcon to the bustling cantina and unique attire of Batuu, Sims will be surrounded by the iconic sights and sounds of Star Wars. When your Sim returns home, bring back new decor and recipes inspired by your travels, play a game of sabacc or host a playful lightsaber training session.
The Resistance, First Order and scoundrels are fighting to control Batuu, but your Sim’s actions determine who will succeed. As Sims undertake challenges and special missions, you’ll tip the balance of power. Unlock rewards like starfighter access, new outfits and critical missions on Batuu. And who knows? Maybe you’ll find your Batuuan special someone.
Completing missions earns your Sim reputation points, and as you rack them up you get closer to meeting the leaders of the forces on Batuu. Possibilities shift depending on your Sim’s actions — will you choose to support Kylo Ren in his efforts to uncover the Resistance base or join Rey and Vi Moradi in the fight against the First Order? Whichever path your Sim chooses, Hondo Ohnaka and his scoundrels are always there if you need a few extra galactic credits.