The Talos Principle
As if awakening from a deep sleep, you find yourself in a strange, contradictory world of ancient ruins and advanced technology. Tasked by your creator with solving a series of increasingly complex puzzles, you must decide whether to have faith or to ask the difficult questions: Who are you? What is your purpose? And what are you going to do about it?
Divert drones, manipulate laser beams, and even replicate time to prove your worth - or to find a way out.
Explore a story about humanity, technology, and civilization. Uncover clues, devise theories, and make up your own mind.
Choose your own path through the game's non-linear world, solving puzzles your way.