The Talos Principle 2 - Road to Elysium
Road to Elysium is a three-part coda that allows you to dive deeper into the world of The Talos Principle 2, reunite with beloved characters, and put your puzzle-solving skills to the test through a series of thought-provoking new stories.
Following the events of The Talos Principle 2, Road to Elysium continues the evolution of the robot world, providing you with a new perspective on some of the key moments from 1k’s journey, and challenging you in new ways with puzzles built around familiar mechanics.
Explore the philosophy of love, death and resurrection through the story of Hypatia and Sarabhai, and take your brain for a ride through the Laser Grid.
In Orpheus Ascending, you return to the role of 1k to enter Sarabhai's mind and retrieve the shattered fragments of her personality, finally giving her a second chance at life.
Set in a gorgeous environment inspired by ancient Egypt, this expansion challenges you to solve puzzles unconventionally and reconsider everything you know about laser mechanics.
The classic laser mechanics of the series are pushed to the limit in unexpected ways, testing your ability to think differently.
Explore a beautiful desert world full of ancient ruins, set within the mindscape of a damaged robot.
Hang out with Yaqut and Miranda as they join Cornelius and Athena on a puzzle-driven adventure set on a stunning Caribbean Island.
Step into the shoes of Yaqut and visit the Isle of the Blessed to impress Miranda with your problem-solving skills. Challenge yourself with a wide variety of never-before-seen puzzles using familiar tools, culminating in the Hexahedron, a large continuous puzzle cluster set in a mysterious crooked tower.
Enjoy a relaxed experience while reuniting with friends and family from The Talos Principle 2. Heal old wounds and look forward to the future.
Have fun with an array of fresh medium-difficulty puzzles culminating in the Hexahedron.
Take a load off and explore the island's beautiful beaches and its tropical forest. You're not in a rush, so just have a good time.