The Town of Light
Play through the eyes of Renée, a 16-year-old girl who suffers from the symptoms of mental illness. She is searching for answers to the many questions from her past, whilst exploring the place where she spent most of her youth. Guide Renée through a dark and emotional journey where the lines between entertainment, storytelling and reality blur.
The Town of Light finds its setting at the Volterra Psychiatric Asylum, Tuscany, Italy. In operation for close to a century the asylum closed in the late 1970’s following a law passed by the Italian government, ordering closure of such facilities and returning patients their human rights. The site remains to this day, with both the building and the ordeals of the patients held there having been painstakingly reconstructed, to tell their stories.
A 16-year old girl suffering from mental health issues. Inspired by true accounts of the Volterra asylum, discover the secrets of her past, find what was once lost and uncover the truth of the Town of Light.
You will guide Renée through her discoveries helping her to come to terms with truths and rationalizing her most confused thoughts.