Timberborn Early Access FAQ
We’ve been inviting players to playtest Timberborn since the very first months of its development in 2018. Beaver city-builders aren’t exactly an established genre, and your voice helps us decide what works and what doesn’t. Thanks to that feedback, the core of the game is here, it’s fun to play, and we want to make it available for everyone.
We will now be adding more content ahead of the full release, and Early Access players will help us choose where to go next. During that time, Timberborn will still have that work-in-progress smell of fresh lumber.
We expect the Early Access to last at least a year. While we have ideas for what needs to be done before the full release (see below), players’ feedback affects that and we’re ready to put in additional time.
Timberborn has been evolving based on what players want and that remains the plan for Early Access development. The players’ suggestions dictate the specifics of what we add next.
All core mechanics are here but may require further iterations. That includes vertical architecture, terraforming, dams with water physics, irrigation, food chains, power grids, district system, wellbeing system, day and night cycles.
We plan to increase the price after Early Access. There might be seasonal discounts during Early Access, including a launch discount for early adopters.
We’ve got an official Discord server with thousands of users where we interact with the community every day. There’s an active channel dedicated to gathering suggestions as well as what we call “Beaver Brainstorms” – recurring discussions focused on a single topic such as ideas for new factions. We’re also keeping an eye on forums – even though we can’t respond to every single suggestion, we read them all. For the bugs, we’ve got an in-game crash reporting tool and there’s a public bug tracker with upvoting functionality. We’re also working with our community on the official Timberborn Wiki.