How can I create a Torque Motorsport Account?
Torque Drift 2 requires a Torque Motorsport account to play. Creating a Torque Motorsport account is a simple process.
Sign up
Provide a valid email address to ensure you receive important notifications. It's crucial to have access to this email address as it will be the primary channel for communication with our team.
Verify
Once you've submitted your email address, we will send you a verification code. Enter this code on the website to complete the account creation process.
Enter your details
After entering the verification code, you will be prompted to choose a username, set a password to secure your account, and specify your Country/Region.
Read Terms and Conditions and Create
Follow the link at the bottom of the sign up page to access and read our account Terms and Conditions.
Download and Install the Metamask browser extension.
If you do not already have MetaMask installed in your browser, head to the MetaMask.io website and follow the installation instructions.
Create a Metamask Wallet
Once you have installed the extension you will need to create a wallet if you haven't already done so. This can be done by clicking on the MetaMask icon in your browser toolbar and following the prompts to create the wallet.
Connect your new wallet to your Torque Motorsport account.
Once you have your wallet set up, head to torquemotorsport.io/account/dashboard (Opens in new tab) click on the "Link Wallet" button on your dashboard and follow the prompts. You will need to sign a message using your MetaMask wallet to complete the linking process.
If you have forgotten your password or need to reset it for any reason, you can do so by going to your dashboard, then clicking the "Reset Password" button. You will be prompted to enter your email address to receive an email with a verification code to reset your password.
Torque Drift 2 is being built in an iterative way, with features and updates being released frequently for you to play, enjoy and give feedback on. We believe the game may never be truly 'Finished' as we continue improving it as voted suggested by the community.
Though the core feature set that we have identified we plan to finish by the end of 2024.
The blockchain is used to allow for ownership of game items. This includes many items such as parts, cars, tracks, UGC items and elements of player progression that are optionally stored on chain.