Total War: WARHAMMER III - Sayl – Tides of Torment
The Sayl the Faithless DLC pack introduces the deceitful sorcerer Sayl the Faithless as a playable Legendary Lord. Commanding the Dolgan Tribe, Sayl is self-serving and ruthless as he enacts his grand manipulations.
Sayl rose to command of the Dolgan tribe not through merit or brute strength, but by a heinous act of treachery which saw his fellow seers merged and transmuted into a drooling Chaos Spawn. After this event, none dared contest his leadership.
Sayl’s success lies not in the frenzied attacks favoured by his Norscan peers, but his gifts for deception and betrayal. These tools he employs against friend and foe alike as he continues his insatiable quest for greater power.
Ever-thirsty to magnify his sorcerous strength, Sayl strives to enact a great ritual. To do this, he must construct Chaos Altars, allowing him to channel great arcane power. Through enacting rituals, he will face many battles, events and dilemmas in his quest for supreme power, including his greatest challenge, if he is to claim the ultimate prize.
Sayl may prefer manipulating enemies to open warfare, but he is eminently prepared for it when the need arises. A powerful dual-school spellcaster in his own right, he commands heavily armoured Marauder Bearmen as he lights up the battlefield with arcane magic. Sayl also calls upon a host of gruesome monsters to aid him in battle, such as the hideous Curs’d Ettin, the Chimera, and the terrifying Dread Maw.