Total War: WARHAMMER III — Thrones of Decay
Embrace conflict, ingenuity, and decay with a new suite of Legendary Lords, Heroes, Units, and Mechanics to enhance your campaign roster on and off the battlefield. Tamurkhan the Maggot Lord, Elspeth von Draken, and Malakai Makaisson arrive in Total War: WARHAMMER III. They bring unique campaign mechanics to their respective races, with a brand-new objective in Realm of Chaos independent from the Ursun storyline, plus new Units and Legendary Heroes to help them achieve total victory and secure the Nemesis Crown.
Gather Chieftains from powerful factions across the known world and become the ultimate Warlord of Nurgle as Tamurkhan, The Maggot Lord.
Embrace the strengths of magic and gunpowder with Nuln’s Imperial Gunnery School, serving Elspeth von Draken.
Seek a glorious death, reap the rewards, and test your latest innovations as Malakai Makaisson.
Tamurkhan, the Maggot Lord and Champion of Nurgle, is one of the greatest Chaos warlords to ever afflict the known world. A mighty leader to some, and a bloated corpse-worm to others, those that stand against Tamurkhan quickly fall under the banner of this bringer of desolation.
As a hard-hitting tank with the strength of an Ogre and the vigour of Nurgle’s greatest combatants, Tamurkhan rides into battle atop his unique Toad Dragon, Bubebolos, to unleash rot on any that dare oppose the Warlord.
Tamurkhan’s crusade across the land is not merely one of destruction or decay, for he amasses a horde of heroic characters as he goes, absorbing the many strengths of those that could not defeat him. These heroic characters, Chieftains, are added to his ever-growing empire once Tamurkhan has displayed his true dominating power, granting the Maggot Lord a suite of champions and warriors for use in his grand crusade.
With enough devoted Chieftains under his wing, Tamurkhan can pursue ultimate victory.
Elspeth von Draken, the Dark Lady of Nuln, is a respected advisor to the Elector Counts and instrumental at keeping the plagues of Nurgle at bay. As a magistrix of the Amethyst Order, the Graveyard Rose may be all that stands in the Maggot Lord’s way.
As a powerful spellcaster, Elspeth von Draken soars across the skies on her Carmine Dragon, with a strong helping of magical mastery under her belt.
Elspeth von Draken is committed to protecting the Empire by any means necessary, and her alliance with Nuln has allowed her to help support the forces of the Empire in a unique way. The true potential of the Empire’s gunpowder units can be unleashed with Nuln’s Imperial Gunnery School, furthering the weaponry of the Empire. To do this, magic and black powder can no longer be separate entities, and instead must work together to ensure the forces of Chaos are kept at bay.
Elspeth's patronage will go a long way in helping to develop the next stage of technological advancement, as she also offers her unique talents to combine her mastery of Death magic into the munitions of the Imperial Gunnery School, creating a combined arms force of Amythest units the foes of the Empire will regret crossing.