TowerFall Ascension
TowerFall Ascension is the definitive version of the hit archery combat game. Inspired by classics from the golden age of couch multiplayer, it's a 4-player local party game centering around hilarious, intense versus matches. The core mechanics are simple and accessible, but hard to master and combat is fierce. Loot treasure chests for game-changing power-ups, master the art of catching arrows out of the air, or descend on your foes and stomp them into submission. TowerFall is best played competitively with friends, cross-legged on the floor within punching distance of each other.
New in Ascension is the 1- or 2-player co-op Quest mode. Players work together, fighting off a variety of monsters and enemy archers across the land of TowerFall. It's a new adventure to explore when you don't have more friends handy to square off against.
Enigmatic portals open to four new battlegrounds across TowerFall's twisted alternate reality. Fight aboard legendary ghost ship The Amaranth, across the murky bogs of Dreadwood, or through the crumbling halls of Darkfang. Enter Cataclysm, an all-consuming vortex where levels shift into unique layouts with every match. Murder your friends with new game-changing arrow types and variants.
Team up to challenge the all-new Dark World Mode - a co-op campaign for 1-4 players. Battle your way to hideous boss monsters, and face the brutal challenge of the added Legendary difficulty mode. Expand your roster of playable fighters with the undead pirate Vainglorious Ghoul and 9 more alternate archers.
Dark World also adds a powerful level creation tool, allowing players to create and share their own new Versus towers.