Caltrain MP36PH-3C ‘Baby Bullet’
If a diesel locomotive can, at once, be both stylish and rather brutish, the MPXpress fits the bill. Packing 3,600-horsepower and constructed to stringent crash worthiness standards, the MP36PH-3C stretches to 70-feet in length, stands 15-and-a-half feet tall, weighs in at more than 280,000 pounds – and yet manages a sleek, rather European-style visual panache.
Introduced in 2002, the MPXpress line of diesel locomotives largely became the standard-bearer for commuter motive power in North America. Caltrain ordered six MP36PH-3C variants for use on its new “Baby Bullet” express commuter services. Dressed in a red, white, and black livery and wearing road numbers 923-928, the Caltrain MP36PH-3Cs entered service in 2003 and have now worked for almost two decades on the Peninsula.
Please note: Peninsula Corridor: San Francisco - San Jose is required, as a separate purchase, in order to utilise the content featured in this add-on. As this is part of the Preserved Collection, features remain as they were in the original release.