Tropico 5 - Waterborne
It’s time to get nautical - the future of Tropico lies on its shores! Harness the vast potential of the sea by constructing waterborne structures around your island. Build brand new off-shore alternatives to defense, food, energy, entertainment and even housing – which each come with their own set of opportunities and disadvantages. Organize and coordinate transport to structures like the kelp and oyster farms, construct tidal power plants as an eco-friendly alternative to nuclear power and build gorgeous floating apartments if you’re running out of space on the island!. Launch military submarines to bolster your naval forces or create an exotic bathysphere attraction to compliment your bustling tourist paradise.
The ‘Waterborne’ expansion for Tropico 5 comes with a slew of new gameplay features and enhancements: such as water traffic, larger coastal areas and new events to keep even the most seasoned island rulers on their toes. An all-new campaign spanning 6 epic scenarios, new dialogue and story shows what marine life is all about in the waters of Tropico.
Meet the beloved cast and crew of Tropico 5 once again and experience all-new wacky adventures, outrageous situations and enjoy the trademark cutting sense of political humour.
All the new content and off-shore gameplay mechanics work with existing sandbox maps and multiplayer modes.