Two Point Museum
As Curator, the design and management of your expanding museum is in your hands! Send your team of partially trained Experts on Expeditions in search of rare and mostly well-preserved artefacts. When (and hopefully not if) your Experts return from their adventure, proudly display their fantastic finds in your museum.
You’ll unlock new locations as you decide where the next adventure takes you, and complete a sticker book to document your journey as a souvenir of your discoveries.
Your work doesn’t end there; Exhibit maintenance is crucial. While some Experts are gallivanting across Two Point County and beyond, you’re in charge of managing staff back home to ensure Exhibits and the museum stay in tip-top condition. If taking care of the carnivorous Chomper isn’t enough, there are also meddling thieves to watch out for. Thieves, and more frequently, children, are known for touching and grubbing up the displays, so make sure enough security is guarding your prized collection!
Get creative to design your museum layout your way! You have decorative freedom, so design thematic areas to guide your guests’ visit. Splash paint and lay carpet as you lovingly arrange each pre-historic fern, potentially melting iceman, and dinosaur remains wherever you see fit.
Once you’ve created the perfect atmosphere, arrange guided tours with custom routes led by a charismatic Expert. Tours are a fantastic way to enrich your guests' experience. To keep guests enthused, showcase Exhibits with the highest Buzz - those that are top quality, provide ample info and beautiful decorations are likely to attract the most donations!
Guests know best! The different types of guests who will frequent your museum may have different interests, but they do have some things in common… they expect the place to be kept clean, have plenty of refreshments, ample toilets, and a gift shop filled with goodies. And, of course, they need to be dazzled with knowledge of your Exhibits, which are kept well-maintained… or else you could make them sick.
Two Point County will bring a variety of guests to your museum, and they all hope to discover their new favourite Exhibit… From dino fanatics and botany buffs to haunted horror seekers, you’ll need to cater to their personal preferences to meet their needs. By exceeding their expectations, you can keep them engaged, leading to longer visits, increased donations, and glowing reviews!