Vikings Dynasty
Embrace viking life and earn Valhalla’s blessing. Survive in the harsh norse environments and praise the Gods. Become a Jarl, control every aspect of your village and protect your community at all costs.
Narrowly escaping certain death after your ship is sunk in a thunderstorm, you find yourself in uninhabited territory. Survive against all odds in an ever-changing environment while you explore the wide open world and fight for your life, relying only on your abilities and natural resources. Build your first shelter and eventually expand your home into a thriving settlement. Experience real viking social life and structures, gain trust and ultimately, power.
With a variety of landscapes, dynamic weather, seasonal changes and the option to take your expeditions to the seas and explore even more areas, the open world of Vikings Dynasty is a dangerous beauty filled with secrets and sights to behold, offering an archipelago with multiple islands, fjords, underwater caves and other secrets.
Establish a settlement and enhance it with a variety of buildings like workshops, smithy or carpenter, your fellow settlers follow your commands as a Jarl, the undisputed leader of the viking community and protector of your people. Assign them to jobs like farming, hunting or fishing to feed the villagers or let them gather resources so your village can grow and the communities’ needs are fulfilled. Your followers are your most valued asset, so take good care of them and don’t turn down their requests - unhappy settlers might try their luck elsewhere.
The world of Vikings Dynasty is rich in lore and references to Norse mythology and their gods. Apply runes to your items and boost your equipment. Or make an offering to the Gods and be rewarded with their blessing for you and your people.
With an intuitive building system as well as a deep crafting mechanic, customization and multi-layered decoration, the sky’s the only limit for your viking village. If you want to arrange it chaotically or in a clean manner is fully up to you. Utilize natural resources to your heart’s content, but be wary: If you exploit Mother Nature, she will not forget.