Viking Rise: Train Your Dragon
Are you a fan of strategy games? As the Viking leader, how will you lead your Tribe to explore, plunder, and conquer the world of Midgard? Will you participate in the war games?
Famous Heroes from Norse mythology and Viking history are ready to win wars with you. Strategize and use your wits to utilize the strengths of your Heroes!
What enemies will you encounter in these war games? What friends will you make? Try your hand at Viking Rise!
Viking Rise is one of the best online multiplayer real-time war strategy games with epic world-building. You play as the leader of the Vikings, guiding your Tribe throughout Valhalla in the uncharted world of Midgard. Explore, plunder, develop, hunt, and fight your way across the land of Valhalla, filled with hidden dangers and opportunities. Lead your Viking Tribe to the top as you accrue massive wealth, fame, and power. Form an alliance with other players, protect one another from invasions, and defeat all enemies to conquer Midgard!
Explore magnificent oceans and towering mountains, and experience realistic changes in the seasons. Delve deep into your Heroes' stories, set against the beauty of the vast Nordic landscape. Immerse yourself in the world of Midgard with a stunning original soundtrack composed by the renowned Mikolaj Stroinski.
Challenge players from around the world or fight alongside allies and prove you have what it takes to be a Viking leader. Choose strategy, diplomacy, or warfare as you stake your claim on Midgard and build your empire in Valhalla.
Expand your territory to support your growing Tribe. Conquer the lands of Valhalla, grow your population, and recruit talent to develop your land. Whether you decide to develop a commercial trading center, a land of rich resources, or a powerful military fortress, it's all within your control! Personalize your territory with a wide variety of Viking-style structures!
Lead the Vikings across unknown waters to conquer new lands in Valhalla. Strategy is key! Use the sea to your advantage to carry out surprise attacks on the enemy and plunder their resources! Set sail for strategic territories, or use your ship to retreat from unfavorable situations and ambush your enemies from the sea. Come up with unique strategies by combining your navigational and naval combat skills in war!
Fight your enemies in real-time on a massive world map. Find strength in numbers as you form alliances to crush the vast enemy forces. Whether on land or sea, survey your battlefields and give commands in real-time. Adjust your strategy to devastate your foes and become the strongest in Midgard.
Summon legendary Viking Heroes to join you in war! Recruit Ragnar, Bjorn, Ival the Boneless, Snake-Eyed Sigurd, Harald Bluetooth, Rollo, Valkyrie, and other famous figures from Norse mythology. Build Valhalla, summon Heroes to fight for you, and become a true Viking ruler.
Send your Heroes to hunt down mythical beasts, craft legendary equipment, explore mysterious ruins and caves, and discover hidden treasure. Tame the mighty dragon and obtain a powerful boost on the battlefield. Make a name for yourself and become one of Midgard's greatest legends!