Voidling Bound
Become a Space Wrangler and take direct control of creatures called "Voidlings" in this action-packed sci-fi 3rd person shooter. Shape them through branching evolution paths and upgrade their abilities to overcome bubonic swarms, pestilent bosses, and reclaim lush planets overrun by corruption.
Shoot, slash, slam, and blast your way through battles. Evade, block, or parry incoming attacks. Sprint, jump, and dash across diverse biomes and planets. Charge and unleash devastating ultimate abilities to defeat the most challenging foes.
Evolve across branching paths to customize your elemental alignment, appearance, playstyle, and abilities. Discover powerful mutated perks that change how each Voidling is played. Craft and pick the right Voidling for each challenge.
Level up your Voidlings and assign attribute points to customize their playstyle: strength, vitality, essence, recuperation, or agility, the choice is yours. Research deep and powerful ability upgrades to improve their capacities.
Cleanse vibrant handcrafted planets oozing with diverse enemies, each posing unique gameplay challenges. Complete missions and survive challenging arenas to find precious resources, research points, eggs and mutagens that are key in your fight against the parasite.
Discover new Voidlings by rescuing and hatching eggs from infested locations. Get lucky and hatch rare natures that empower your Voidlings. Breed to combine natures and attributes for even more power.
Acquire all Voidlings, collect body parts, colors, and eye genes to customize your specimens. Acquire game-changing ability genes and mutated perks to fill your collection.
Use your gene collection to craft unique Voidlings that combine the strength of all your discoveries. Unlock powerful synergies otherwise impossible to overcome ever-increasing Challenges!
Descend into the Abyss and face ever-increasing challenges. After each victory, dive deeper against greater threats for greater rewards, or retreat to safety. Equip Corrupted DNA Catalyzers to push your creatures’ statistics to new heights!