Wild Bastards
The Wild Bastards were the most deadly gang in the galaxy until a posse from the puritanical magnate Jebediah Chaste eliminated one outlaw after another. Faced with their own mortality, the two remaining members have teamed up with the Drifter, a mysterious sentient spacecraft, to find and resurrect the dead gang members as they flee to the mythical Homestead.
Prove you’re the ultimate gunslinger by blasting an array of enemies in bullet-flying shootouts.
Use your wits to overcome crafty enemies that utilize cover, flank you, and employ a huge variety of special moves from teleportation to homing poisonous quills.
Evaluate each planet’s terrain, enemies, and traits before selecting which gang members you want to land there. Collect items, level up, and use special locations carefully to turn the odds in your favor!
Rebuild a gang of 13 outlaws, each with their own unique weapon, stunt, personality, relationships, and ability tree.
The gang know each other well, but that doesn’t mean they like each other. It’s your job to manage their dynamic relationships, but good luck getting feuding outlaws to ride together.
Accumulate resources to heal injured gang members, level up characters, improve relationships, and more.
Roam the procedurally-generated galactic sectors and planets with varying parameters such as gravity, terrain features, weather, and more.
After completing the main campaign, a challenge mode unlocks to offer a sequence of challenge sectors with increasingly difficult levels and mutators to modify the play experience.