Wild West Dynasty
Cowboys, Settlers & Gunslingers! Build your own ranch, grow it into a settlement and soon more settlers will join you in your quest for happiness and prosperity. Will you manage to build a ‘Wild West Dynasty’ or will you end up on the gallows?
Prepare to explore, survive and build in the Wild West and write your own story! Will you manage to start a ‘Wild West Dynasty’ or end up on the gallows?
Wild West Dynasty is a story-driven mix of RPG, City Builder, Life Simulation and Survival set in the American 1800’s. As a lone survivor, you have to find a place to call your own and build the foundations of your settlement for generations to come. Craft, gather, grow crops, recruit pioneers craftsmen and prospectors, survive the harsh environments landscapes and uncover the mysteries of your family's history.
Explore an open world, travel by foot or on horseback and experience unique environments, each filled with dangers, treasures, secrets and lots of space to realize your city-building dreams.
Enter this breathtakingly exciting time and conquer the Wild West. Start from being a lonesome survivor, find a place to settle down and work yourself up the property ladder. Maybe you can even become mayor to one of the hustling and bustling towns. You know no limitations.
Gather, craft, hunt, rear livestock and survive in the unforgiving wilderness. Avoid scorching midday temperatures, stay warm during freezing cold nights, and beware of dangerous wildlife. Bandits lurk at every corner, so you better learn to use weapons and defend yourself, your trading caravans as well as the township.
Experience the expansive storyline with dozens of missions, branching dialogues and consequences. Find your own way to survive the Wild West, deal with your history and write your own story by building and expanding your settlement, managing resources, allocating workers and finding vital trade routes to make your settlement grow.