Wildmender
You find yourself in a vast and arid landscape, surrounded by the ruins of a once glorious and mystical age. It is up to you to traverse the boundless dunes, gather what resources you can, create a blossoming oasis, and uncover the secrets that lie buried beneath the sands of time.
In Wildmender, you face the challenge of restoring the environment. Explore the desert alone or with your friends. Craft new tools and use them to bring life back to a dying world. Befriend local wildlife and defend the land from the vicious wraiths who seek to corrupt it. Delve into the mystery behind a fallen civilization. Take on their teachings, learn from their mistakes, and master the arcane arts that once allowed them to thrive.
The world of Wildmender is procedurally generated, so your world and your adventure will be unique to you. If you want to survive, you’ll have to explore the world, revive the plant life you find along the way, and use seeds to cultivate your own lush garden.
Extracting the resources from dead flora and fauna may be helpful in the short term, but the real skill lies in making your resources last in the long term. Take the time to revive or cultivate plants and gather their materials strategically. If you care for them, plants will provide you with an abundance of food and magical essence. Keep an eye out for local wildlife as well, who may lend you their helpful services in exchange for treats or favours.
By communing with the lost spirits you’ll meet on your adventures, you’ll unlock spells and upgradable items that will help you on your mission to restore the landscape.
As you gather more magical essence and master new spells, you’ll grow powerful enough to rescue ancient deities, earn their favour, and learn even more from them about the old magic that lies buried deep within the heart of the landscape.